Podem definir el connectivisme com un una teoria de l'aprenentatge per a l'era digital que ha estat desenvolupada per George Siemens basat en l'anàlisi de les limitacions del conductisme, el cognitivisme i el constructivisme, per a explicar l'efecte que les TIC tenen sobre els modes de vida, comunicació i aprenentatge.
El connectivisme és la integració dels principis explorats per les teories del caos, xarxes neuronals, complexitat i acte-organització. L'aprenentatge és un procés que ocorre dins d'una àmplia gamma d'ambients que no estan necessàriament sota el control de l'individu. És per açò que el coneixement (entès com coneixement aplicable) pot residir fora de l'ésser humà, per exemple dins d'una organització o una base de dades, i s'enfoca en la connexió especialitzada en conjunts d'informació que permet augmentar cada vegada més l'estat actual de coneixement.
Podem destacar els tres aprenentatges, i les seves característiques:
1- El conductisme
- El principal autor va ser watson
- Basat en l'ensenyament basat en l'estímul - resposta
- En l'aprenentatge és un canvi de comportament
2- el cognitivisme
- En el coneixement són construccions mentals simbòlics en la ment de l'aprenent.
- Coneixement a través de la memòria, tenir en compte la memòria llarg i curt termini
- Processament d'informació.
3- Constructivisme
- És un aprenentatge actiu on el aprenenents construeixen noves idees i conceptes basats en el coneixement actual i del pasat.
- Ensenyament indirecte enfocada en l'acompanyament dirigida per l'aprenent experiencial.
En el vídeo podem destacar els diferents rols que adquireixen tant per la part del mestre, com per la part de l'aprenent, ja que aquests són aspecte fonamentals per garantitzar un bon aprenentatge.
Per acabar dir que amb l'efecte que tenen les Tic a l'aprenentatge és molt important per els alumnes per tal de fer connexions i aprendre a construir l'aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada